Principalele concluzii ale consultării
realizate în 2014 la nivel european cu privire la ocuparea
forţei de muncă arată că ţările care oferă locuri de muncă de înaltă
calitate și o protecție socială eficientă, investind totodată în capitalul
uman, s-au dovedit a fi mai rezistente la criza economică.
Au fost analizate “lecțiile” învățate pe
seama recesiunii, constatându-se că impactul negativ asupra ocupării forței de
muncă și a veniturilor a fost mai mic pentru țările cu piețe mai deschise și
mai puțin segmentate forței de muncă. În aceste țări, ajutorul de șomaj are
tendința de a acoperi majoritatea șomerilor, beneficiarii fiind mult mai
receptivi şi mai rapid reabsorbiţi pe piaţa muncii.
Încă din 2006 la nivelul UE au fost
definite opt competenţe-cheie
pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii sub formă de cunoştinţe, abilităţi
şi atitudini:
Ø comunicarea
în limba maternă;
Ø comunicarea
în limbi străine;
Ø competenţa
matematică şi competenţe de bază privind ştiinţa şi tehnologia;
Ø competenţa digitală;
Ø competenţe sociale şi civice;
Ø spiritul de iniţiativă şi cel antreprenorial;
Ø capacitatea de a asimila tehnici de învăţare;
Ø conştiinţa şi expresia culturală.
În 2012, chiar şi
European Business Summit-ul a gravitat în jurul principiului susţinut de Jürgen
Thumann, care afirma că Europa trebuie “să educe în vederea angajării”.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu