Am insistat mult în mesajele mele anterioare pe comunicarea europeană, încercând să prezint un continut util atât celor interesaţi să afle mai multe despre Bruxelles-ul european, cât şi pentru cei care îşi doresc o carieră în domeniul afacerilor europene. Nu este destul să cunoşti mecanismul instituţiilor europene, e nevoie şi de a “a vedea larg“, prin a întelege relaţionarea dezvoltărilor legislative în raport cu sectorul industrial şi cu cel neguvernamental.
Ultimele 15 luni au fost dinamice pentru activitatea mea academică, prezentând studenţilor din 3 centre universitare (Bruxelles, Gorizia, Bucureşti) mecanismul capitalei europene, cu accent pe sectorul privat şi pe “conectarea“ acestuia la instituţiile comunitare. Voi încerca acum să fac o scurtă sinteză a subiectelor tratate, care să ofere o imagine de ansamblu celor care au ales să îşi perfecţioneze expertiza în studii europene.
Consider că un curs despre tehnicile de comunicare europeană trebuie să atingă subiecte precum:
- Sfera publică şi Uniunea Europeană
- Identitatea şi valorile europene
- Realizările UE
- Istoria politicii de comunicare a UE
- Politica de comunicare a UE
- Diplomaţia Publică
- Sursele de informare despre UE
- Harta Bruxelles-ului european
- Grupurile de interese din lumea afacerilor europene
- “Structurile mondiale” în afacerile europene
- Peisajul media al UE
- Presa locală şi regională în comunicarea europeană
- Comunicarea ideilor europene
- UE – “cucerirea puterii” sau “exercitarea puterii”
- Cum recepţionează jurnaliştii informaţiile UE
- Uniunea Europeană şi New media
Pe lângă înţelegerea teoretică a tehnicilor de comunicare ale UE, practica desfăşurată la Bruxelles este indispensabilă, aşa cum au înţeles multe universităţi de renume din statele membre.
O distanţă între cetăţeni şi politicieni europeni este dăunătoare democraţiei şi legitimităţii UE. Mi-am pus însă de multe ori întrebarea dacă este dificilă comunicarea europeană sau de fapt este o misiune imposibilă. Problema alegerilor liderilor europeni este cu siguranţă încă un subiect care “încurcă“ o comunicare perfectă.
Dan LUCA / Bruxelles
joi, 18 decembrie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu