marți, 27 august 2013

Dan LUCA – articol în ziarul Argeşul – “Reprezentarea industriei auto la Bruxelles”

Bruxelles-ul este şi gazda a federaţiilor industriale, a căror membrii au nevoie de reprezentarea intereselor sectoriale în dezbaterea europeană. Emblema Dacia este prezentă aici, prin asociere cu Renault şi Nissan, dar şi în Asociaţia Europeană a Producătorilor de Maşini.

Despre cum funcţionează sistemul scriam recent într-un material publicat de ziarul Argeşul, pe care îl puteţi citi integral în continuare:

...........

La mulţi ani, Dacia, şi de la Bruxelles! Aniversarea celor 45 de ani de la producerea primului autoturism Dacia la Mioveni este un bun prilej de a aminti despre importanţa reprezentării industriei auto în capitala Europei.

Principala formă de relaţionare cu decidenţii politici ai Bruxelles-ului european este ACEA – Asociaţia Europeană a Producătorilor de Maşini, din care fac parte şi BMW, şi Renault, şi Fiat, dar şi alte mărci binecunoscute. Care este rolul acestei asociaţii? Să ne imaginăm că oamenii de la, să zicem, Mercedes doresc să-i explice Comisiei Europene părerea lor despre propunerile legislative pentru dezvoltarea siguranţei rutiere. După aceea vin delegaţii Volvo să-i explice Comisiei versiunea lor, iar într-o săptămână sosesc şi cei de la Fiat cu acelaşi subiect. E prea complicat şi ineficient, iar prin urmare se recomandă “coagularea grupurilor industriale” în asociaţii europene (grupuri de interese), cu Adunări Generale anuale ale membrilor, Grupuri de lucru sectoriale şi, pe cât posibil, Secretariat permanent în Bruxelles. Astfel se pot prezenta “opinii comune ale industriei despre acel subiect”. Asociaţia îşi exprimă foarte vizibil opinia despre subiectul menţionat, în numele sectorului pe care este împuternicit să îl reprezinte, conform statutului organizaţiei. Desigur atingerea compromisului în aceste forumuri “interne” de dezbatere nu este un lucru uşor. Să nu uităm că, în ciuda faptului că stau la aceeaşi masă a negocierilor, cei care formează asociaţia sunt în competiţie comercială permanentă, iar cei care lucrează în vânzările de automobile ştiu bine ce înseamnă asta.

Secretarul general al asociaţiei de la Bruxelles coordonează activitatea unui Secretariat permanent, format din experţi în legislaţie europeană şi nu numai. În cazul ACEA echipa de la Bruxelles este de aproximativ 25 de persoane, care luptă pentru interesul industriei auto europene în dinamica legislativă. Fie vorba între noi, salariile acestor persoane sunt excelente, în totală concordanţă cu responsabilitatea pe care o au, atingând chiar 5.000 euro pe lună, în funcţie de industria pe care o reprezintă şi rolul pe care îl au în mecanism.

La Bruxelles există 3.000 de federaţii sectoriale care reprezintă anumite industrii. Este o dinamică fantastică, iar oamenii care lucrează pentru aceste federaţii anticipează ceea ce se va întâmpla din punct de vedere legislativ peste cinci ani. Să mai menţionez că avem aproximativ 20.000 de persoane care lucrează în aceste federaţii la Bruxelles?

Şi dacă tot le este drag argeşenilor sectorul construcţiilor de maşini, promit ca pe viitor să prezint şi ce face la Bruxelles CLEPA, asociaţia care reprezintă producătorii de componente pentru constructorii de maşini, dar şi cum ACEA se luptă pentru apărarea drepturilor de proprietate intelectuală în special cu producătorii chinezi.

Vânzările europene Dacia au crescut cu 18 procente, la 90.000 de unităţi, în primele luni ale acestui an, pe o piaţă în scădere, potrivit datelor furnizate de ACEA. Emblema industriei româneşti, Dacia, o găsim reprezentată la Bruxelles şi direct prin asocierea Renault – Nissan – Dacia, care are în jur de opt persoane în permanenţă la Bruxelles, până acum câteva luni, şi o româncă.

Dan LUCA / Bruxelles



Niciun comentariu: