In seara zilei
de 14 octombrie 2013, am fost prezent pentru a doua oară în direct din platoul TV
Digi24. Cu aceastã ocazie am discutat alături de gazda emisiunii Luca NICULESCU,
dar şi de invitaţii sãi, consultantul pe investigaţii
financiare Ionel BLÃNCULESCU și avocatul Gabriel BIRIŞ, despre privatizãrile
din România, având ca punct de plecare evenimentele fierbinţi legate de CFR
Marfã.
M-am referit la
procedura licitatiei și la bunavoinţa cumpãrãtorului. Am dorit să subliniez că
este importantã ieșirea din matricea de gândire româno-româneascã a acestui
dosar. Având în vedere impactul regional al afacerilor GFR, trebuie avut avizul
Direcţiei Generale Concurenţă din cadrul Comisiei Europene, a cărui obţinere
durează în medie 6 luni. Care este procedura? Consiliul Concurenţei din România
trimite la Bruxelles informaţia, aceasta este prelucrată în “malaxorul
bruxellez”, ceea ce nu se face deloc în grabă, în cel mai fericit caz dureaza 4
luni, după care concluziile sunt retrimise în ţară Consiliului Concurenţei.
Desecretizarea
clauzelor contractuale este benefică în actuala situaţie, fiind chiar
prioritatea numărul unu după părerea mea. Este încă un semnal de alarmă că voinţa
politică pentru a face privatizarea există, dar nu se poate face nimic fără
expertiza tehnică. Trebuie să forţăm să aducem profesionişti adevăraţi. Dacã
nu, pierd angajaţii, pierde statul şi pierde cetãţeanul.
Prin asocierea
transportului feroviar cu cel rutier, este evidenţiată o problemă a
infrastructurii României, care degradează imaginea de ţară. Din nou s-a dovedit
- graba strică treaba. Trebuie să analizăm acum la calm situaţia – să vedem ce putem
face cu CFR Marfa. Îl mai privatizăm sau aducem management străin?
Să dăm deci
timpul necesar unui proces de o asemenea amploare!
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu